Over Oosterhoorn Advies

Oosterhoorn Advies is een bureau met veel ervaring in het verbeteren van processen samen met de medewerkers. De werkwijze van Oosterhoorn Advies levert processen die beter presteren (sneller, beter en goedkoper) gerealiseerd in samenwerking met de medewerkers. Daartoe leidt Oosterhoorn Advies de medewerkers op om het in staat te stellen deze verbeteringen te realiseren en ondersteunt Oosterhoorn Advies met het uitvoeren van de analyses en onderzoeken. Gebruik van data is een essentieel aspect van het werk van Oosterhoorn Advies.

Naast prestatieverbetering van processen levert Oosterhoorn Advies ook diensten op het gebied van kwaliteitsmanagement. ISO9001-2015 en INK model (A3 management) zijn onderdeel van het dienstenaanbod.

Belangrijk motto: “Aandacht voor kwaliteit betekent aandacht voor de makers” (ook in dienstverlening)

Over Arend Oosterhoorn

Arend Oosterhoorn startte zijn werkzame leven als statisticus in de automobielindustrie, bij Van Doorne’s Transmissie in Tilburg. Na een aantal jaren werd dat werkpakket uitgebreid met projectmanagement op het gebied van het opzetten van het kwaliteitsmanagementsysteem dat voldeed aan de toenmalige eisen van de automobiel industrie. Daarnaast was hij in latere jaren van dat dienstverband kwaliteitsmanager bij een bedrijf in Breda.

Oosterhoorn Advies bestaat sinds 1994, toen het begrip “ZZP’er” nog niet bestond. De uitgevoerde opdrachten bewogen zich altijd op het werkveld van procesoptimalisatie, statistische methoden en kwaliteitsmanagement. Hij was één van de eersten in Nederland die Six Sigma trajecten (training, projectbegeleiding) aanbod en realiseerde.

Momenteel levert hij diensten die als centraal thema het continu verbeteren hebben. Lean trajecten, Lean Six Sigma trainingen en projectbegeleiding, interim-management op gebied van operations management en kwaliteitsmanagement houden hem meer dan van de straat. En altijd met een insteek waar hij sterk van overtuigd is, de ontwikkeling van de mensen die het daadwerkelijk moeten doen. Vandaar dat het verzorgen van trainingen en het begeleiden van verbeterprojecten op de werkvloer hoog op de uitvoeringagenda staan.

Al deze ervaringen hebben tot de overtuiging geleid dat het gebruik van data voor realiseren en verbeteren van “kwaliteit” van essentieel belang is. De huidige werkzaamheden op het gebied van lean, six sigma, kwaliteitsmanagement en procesoptimalisatie zijn daar dan ook van doordrongen.

De werkjaren hebben geleid tot een brede inzet en betrokkenheid. Zo is hij al meer dan 10 jaar samen met Teun Hardjono organisator van het Dutch Academy for Quality Wintercamp en kerndocent bij de opleiding Master KwaliteitsManagement bij Schouten en Nelissen University, waar hij ook een bijdrage levert aan de opleiding Organisatietheorie en Strategische HRM. Diverse studenten die hij heeft begeleid hebben prijzen gewonnen.

Hij publiceerde zijn eigen boek “111 kwaliteitsinstrumenten” en schijft artikelen en blogs in diverse vakbladen. Daarnaast treedt hij regelmatig op als spreker op avondlezingen en congressen.

Arend Oosterhoorn
Delen van deze pagina
Meer weten over Oosterhoorn Advies?
U gebruikt een verouderde browser!

Werk uw huidige browser bij naar de laatste versie. Update mijn browser nu

×